Linki i cięgna hamulców to elementy, które łączą układy hamulcowe z elementami ich kontroli. Wyparte przez przewody hamulcowe, obecnie są one stosowane głównie przy hamulcach postojowych. Proste i łatwe do wymiany linki są podatne na uszkodzenia i zużycie, w tym związane z dużymi siłami i ich wygięciem.
Rozciągliwość i podatność na zerwania sprawiły, że w nowszych układach, linka i cięgno hamulca zostały zastąpione przez przewody hamulcowe. Wyjątkiem są tu hamulce postojowe, które zwykle nie wymagają dużych sił i szybkiej reakcji układu. Mimo mniejszych sił, najpopularniejszym jest tu układ dwóch linek łączących dźwignię z układem hamującym. Taki układ zapewnia działanie hamulca mimo zerwania jednej z linek.
Linki i cięgna hamulcowe są podatne na duże i gwałtowne siły, ale też czynniki zewnętrzne. Z tego powodu, linka hamulcowa jest chroniona specjalnym, szczelnym pancerzem. Uszkodzenie pancerza grozi zawilgoceniem i korozją linki, a przez to jej zerwaniem. Ważny jest też dobór linki do układu. Zbyt długa lub rozciągnięta linka nie zaciągnie hamulca mimo zaciągnięcia dźwigni. W każdym takim przypadku linkę należy wymienić.
W naszej ofercie znajdziesz linki i cięgna hamulcowe do różnych modeli samochodów. Oferujemy wytrzymałe linki i cięgna z nowoczesnymi pancerzami ochronnymi. Cechy i parametry linki znajdziesz klikając na produkt.