Linki i cięgna hamulców to typ elementów łączących układy kontroli hamulców z układami hamulcowymi. Praktycznie niestosowane przy standardowych hamulcach, obecnie linki i cięgna są związane głównie z hamulcami postojowymi. Zaletą elementów jest łatwość ich wymiany i prostota konstrukcji, wadą podatność na uszkodzenia i zużycie, w tym wskutek dużych przenoszonych sił.
Rozciągliwość i podatność na zerwania były głównymi powodami, dla których linki i cięgna ustąpiły miejsca przewodom hamulcowym. Nawet w najnowszych samochodach, linki hamulcowe można jednak wciąż spotkać w hamulcach postojowych, gdzie siły i sprawność reakcji układu nie są tak wysokie. Układ zwykle składa się z dwóch linek łączących dźwignię hamulca z układem hamującym, zapewniając jego działanie mimo zerwania linki.
Do uszkodzenia i zerwania linki może dojść nie tylko w wyniku dużych i gwałtownych sił rozciągających, ale też czynników zewnętrznych. Z tego względu linki są odpowiednio chronione specjalnymi, uszczelnionymi pancerzami. Uszkodzenie pancerza grozi dostaniem się do linki wilgoci i korozji. Uszkodzoną lub zużytą linkę należy wówczas wymienić. W przypadku linek, ważne są też ich parametry i zamocowanie, gdyż linki nieodpowiedniej długości nie będą przekazywały siły adekwatnej do potrzeb, za to przyśpieszą zużycie pancerza i samej linki.
W naszej ofercie znajdziesz linki i cięgna hamulca do różnych modeli samochodów. Oferujemy wytrzymałe linki i cięgna z nowoczesnymi pancerzami ochronnymi. Cechy i parametry linki znajdziesz klikając na produkt.