Korektor siły hamowania to element układu hamulcowego odpowiedzialny za rozłożenie siły hamowania na osie pojazdu. Stosowany głównie w układach bez systemu ABS, korektor zmienia siłę hamowania na oś w zależności od rozkładu na nie mas. Uszkodzenie korektora grozi przede wszystkim blokadą tylnych kół przy niskim obciążeniu tylnej osi.
W nowszych układach wykorzystujących system ABS, system ten nie pozwala na blokadę kół i przez to ich poślizg podczas hamowania. W tych starszych, na zablokowanie narażone są przede wszystkim koła tylnej osi. Zwykle są one mniej obciążone, przez co do ich zablokowania potrzebna jest mniejsza siła. Aby przenieść większość siły hamowania na przednią, bardziej obciążoną oś, w układach tych stosowano korektory sił hamowania.
Umieszczone zwykle za pompą hamulcową korektory mogą mieć kilka typów, różniących się sposobem wpływu na pracę układu. W każdym przypadku, niezbędny jest jednak jego montaż i szczelność, szczególnie pod kątem zaworu decydującego o przepływie płynu przez korektor. Jego uszkodzenie, którego oznaką jest zwykle blokada tylnej osi przy gwałtowniejszym hamowaniu, wymusza wymianę korektora.
W naszej ofercie znajdziesz korektory siły hamowania do wielu układów hamulcowych stosowanych w samochodach. Oferujemy korektory bezwładnościowe, ciśnieniowe i obciążeniowe. Cechy i parametry korektora znajdziesz klikając na produkt.