Układ przeniesienia napędu to mechanizm odpowiadający za przeniesienie mocy i momentu obrotowego silnika na koła napędowe. Zadaniem układu jest nie tylko przenieść napęd bez strat, ale też rozłożyć go na poszczególne koła mimo różnic w ich prędkościach obrotowych. Kluczową kwestią w przypadku elementów układu jest ich wytrzymałość ze względu na narażenie ich na duże i gwałtownie zmienne siły pochodzące z kół i silnika.
Zasadniczo, układ przeniesienia napędu rozpoczyna się już na poziomie sprzęgła i skrzyni biegów. Elementy te udostępniają i zmieniają prędkość obrotową wałów, a przez to moc i moment obrotowy silnika w zależności od sytuacji na drodze i potrzeb kierowcy. Kolejną grupą są natomiast wały napędowe, półosie oraz dyferencjały odpowiedzialne za rozłożenie napędu na poszczególne koła. Od cech elementów układu zależy sprawne przyśpieszenie samochodu, co widać szczególnie gdy mowa o pojazdach z napędem na cztery koła.
W takich pojazdach, prócz standardowej skrzyni biegów niezbędna jest skrzynka rozdzielcza, często wyposażona w osobny dyferencjał oraz przełożenia redukujące prędkość dla przekazania większego momentu, tak zwany reduktor. Niezależnie od konstrukcji, niezbędne do poprawnej pracy układu jest jego smarowanie. Tarcia obecne czy to na poziomie przegubów, czy w dyferencjale mogą szybko zniszczyć dany mechanizm i doprowadzić do uszkodzeń także na poziomie skrzyni biegów.
W naszej ofercie znajdziesz elementy układu przeniesienia napędu do wielu modelu samochodów. Oferujemy elementy skrzyń biegów, sprzęgieł, wałów i półosi napędowych, mechanizmów różnicowych i dyferencjałów, a także elementy związane z ich szczelnością i optymalnym smarowaniem. Cechy i parametry elementu znajdziesz po kliknięciu na produkt.