Mechanizmy różnicowe to elementy układu przeniesienia napędu, które przenoszą moc i moment obrotowy na półosie mimo różnic w prędkościach obrotowych kół. Dyferencjał jest niezbędny przede wszystkim podczas pokonywania zakrętów, gdy moment musi być przekazany na koła pokonujące różną drogę. Choć wytrzymały i odporny na zużycie, układ jest narażony na szereg uszkodzeń, których skutkiem może być uszkodzenie półosi czy wału napędowego.
Przy jeździe na wprost, oba koła osi pokonują tą samą drogę. Problem pojawia się na zakręcie, gdzie koło bliższe środkowi zakrętu pokonuje krótszą drogę. Przy prostej osi, skutkiem tego byłoby wprowadzenie co najmniej jednego z kół w poślizg i narażenie osi napędowej na skręcenie. Aby temu zapobiec, na osi napędowej montowany jest mechanizm różnicowy, najczęściej składający się z układu zębatek zwanych talerzami, koronami i satelitami.
Nowoczesne dyferencjały przeciwdziałają też skutkom obecności jednego z kół na śliskiej powierzchni, a także pozwalają wyłączyć go z poziomu kierowcy. Ze względu na funkcję, dyferencjał jest wykonany z wytrzymałych materiałów, co uodparnia go na typowe zużycie. Uszkodzenie jest przez to związane głównie z luzem, brakiem smarowania lub błędnym montażem. Na hałasy dobiegające z dyferencjału, skręcanie samochodu mimo wyprostowania kół podczas przyśpieszania lub wycieki warto szybko reagować w trosce o oś i wał napędowy.
W naszej ofercie znajdziesz dyferencjały do wielu modeli samochodów. Oferujemy wytrzymałe mechanizmy różnicowe różnego typu, standardowe i o nietypowej konstrukcji i parametrach. Cechy i parametry dyferencjału znajdziesz po kliknięciu na produkt.