Regulator ciśnienia paliwa to element układu przy silniku decydujący o ciśnieniu paliwa doprowadzanego do wtrysku. Z pomocą specjalnego zaworu, regulator wyprowadza nadmiar paliwa z powrotem do baku, nie dopuszczając do zbyt wysokiego jego poziomu przy wtryskiwaczach. Uszkodzenie regulatora doprowadza do zbyt wysokiego lub też zbyt niskiego poziomu ciśnienia paliwa, co negatywnie wpływa na pracę silnika.
Dzięki sprawnej pracy odpowiednich pomp, układ wtryskowy jest stale zasilany paliwem o wystarczającym dla wtryskiwaczy ciśnieniu. Problem ewentualnego zbyt wysokiego ciśnienia rozwiązano z pomocą regulatora połączonego z kolektorem ssącym. Złożony najczęściej z uzwojenia i rdzenia elektromagnesu oraz kulki zaworu, przy przekroczeniu granicy ciśnienia regulator upuszcza nadmiar paliwa do przewodu powrotnego i w konsekwencji do baku, stabilizując to dostarczane do wtryskiwaczy.
Regulator jest elementem trwałym, jego zużycie następuje zwykle po przebiegu 200-250 tysięcy kilometrów. Zużycie i uszkodzenie regulatora jest związane najczęściej ze złą jakością paliwa, która utrudnia pracę zaworu w regulatorze. Regulator może wówczas nie reagować na zbyt duże ciśnienie, przez co do silnika trafia nadmiar paliwa widoczny później w układzie wydechowym. Negatywnie wpływa to między innymi na katalizator. Z drugiej strony, uszkodzenie zaworu może poskutkować jego niedomykaniem i zbyt niskim ciśnieniem paliwa, co pogarsza pracę silnika. W obu przypadkach należy sprawdzić pracę regulatora i w razie uszkodzenia wymienić.
W naszej ofercie znajdziesz regulatory ciśnienia paliwa stosowane w wielu modelach samochodów. Oferujemy wysokiej jakości regulatory w kompletach z podstawowymi elementami uszczelniającymi. Cechy i parametry regulatora znajdziesz klikając na produkt.