Układ wtrysku paliwa to typ mechanizmu odpowiadającego za wprowadzenie paliwa do silnika samochodu. Oparty na elementach osobno wprowadzających dawkę paliwa, wtrysk wyparł stosowane wcześniej gaźniki, dając lepsze efekty pracy silnika. Układ wtrysku paliwa należy przy tym do bardzo podatnych na zabrudzenie, szczególnie w przypadku nowoczesnych i bardzo doprecyzowanych wtryskiwaczach bezpośrednich.
Przez lata, wtrysk paliwa był stosowany przede wszystkim w silnikach o zapłonie samoczynnym, gdzie ich konstrukcja od początku wiązała się z zastosowaniem wtrysku oleju napędowego. Zastosowanie wtrysku w silnikach benzynowych przyszło dużo później, kiedy to silnik z układem wtryskowym zaczął wyraźnie górować nad silnikami gaźnikowymi. Początkowo wprowadzane pośrednio, z czasem paliwo zaczęto wprowadzać do komory spalania poprzez wtrysk bezpośredni, oparty najczęściej o układ Common Rail wyposażony w specjalną szynę z wtryskiwaczami.
Zaletą nowoczesnego układu wtryskowego jest tylko wydajniejsze spalanie paliwa, ale i możliwość fazowania jego wprowadzania, a przez to jeszcze dokładniejsze dostosowanie go do chwilowych potrzeb pojazdu. Z drugiej strony, dopracowanie układu wtryskowego wymusiło zastosowanie wysokiej jakości paliwa, układów jego filtrowania i utrzymania ciśnienia niezbędnego dla sprawnej pracy wtryskiwaczy. Szczególnie niebezpieczny jest tu brud, który osadzając się na delikatnych wtryskiwaczach blokuje je i niszczy, co wymusza kosztowne naprawy układu. Ważne stały się też montaż i odpowiednie ustawienie wtryskiwaczy, które tylko tak mogą optymalnie wprowadzać dawkę paliwa do silnika.
W naszej ofercie znajdziesz elementy układu wtryskowego paliwa do wielu modeli samochodów. Oferujemy elementy różnego typu układów wtrysku, zarówno benzyny, jak i oleju napędowego. Cechy i parametry elementu znajdziesz klikając na produkt.