Wahacze to podstawowe elementy łączące koło samochodu z nadwoziem. Zadaniem wahaczy jest ograniczenie ruchu koła do ściśle określonych kątów i położeń względem nadwozia. Uszkodzenie samego wahacza nie należy do częstych awarii w samochodzie, jednak jego skutkiem może być utrata kontroli nad samochodem.
W nowoczesnym zawieszeniu kształt i układ wahaczy może przyjąć rozmaitą formę. Zwykle mowa tu o dwóch wahaczach w kształcie litery A lub U ułożonych poprzecznie, wzdłużnie lub też skośnie wobec osi podłużnej nadwozia. Możliwa jest też kombinacja tych wahaczy w formie zawieszenia wielowahaczowego. Wykonane z odpornych na uszkodzenia mechaniczne i odkształcenia materiałów, wahacze łączą nadwozie ze zwrotnicą i piastą koła, określając jego standardowe położenie i możliwy ruch.
Problemy związane z wahaczami zwykle dotyczą elementów łączących go z kołem lub nadwoziem. Uszkodzenie, zwykle pęknięcie lub odkształcenie samego wahacza jest rzadkie. Skutkuje ono wyraźnym pogorszeniem komfortu jazdy i utrudnioną kontrolą nad samochodem, w szczególności utrzymaniem kierunku jazdy. W takim przypadku możliwa jest regeneracja wahacza, jednak ze względu na porównywalne ceny nowych produktów, dużo lepszym wyborem jest zakup nowego wahacza. Stan wahacza warto regularnie kontrolować, by odpowiednio wcześnie zauważyć możliwe uszkodzenia.
W naszej ofercie znajdziesz rozmaite wahacze stosowane w samochodach. Oferujemy osobne wahacze typu A, U i inne wykonane z materiałów standardowych i przeznaczonych do samochodów sportowych. Cechy i parametry wahacza znajdziesz klikając na produkt.