Układ zawieszenia to szereg mechanizmów samochodu odpowiadających za łączenie nadwozia i podwozia auta z kołami. Ze względu na funkcje, układ można podzielić na elementy odpowiadające za prawidłowy, ograniczony ruch kół względem nadwozia oraz tłumienie najróżniejszych drgań podczas jazdy. Uszkodzenia elementów tego układu należą często do poważnych nie tylko pod kątem komfortu jazdy, ale i bezpieczeństwa ruchu.
Pojawienie się skomplikowanych układów zawieszenia jest skutkiem starania tłumienia drgań, które w przypadku sztywnego połączenia koła z nadwoziem byłoby niekomfortowe i szybko doprowadzałoby do niszczenia mechanizmów samochodu. W efekcie, dziś w samochodach możemy znaleźć rozmaite konstrukcje i ich mieszanki, od prostych resorów i belek skrętnych, po zawieszenia sportowe i nietypowe układy hydropneumatyczne. Nawet najprostsze układy mają zalety, przez które wciąż stosowane są w różnych typach pojazdów w ich rozwiniętej formie i dopracowanych elementach montażowych.
Żaden z układów amortyzacji nie będzie jednak pracował sprawnie przy nieodpowiednio zmontowanym zawieszeniu koła. Ograniczenie ruchu koła jest podstawą nie tylko komfortu jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwa, zarówno pod kątem zbieżności kół, jak i ich reakcji podczas pokonywania zakrętów czy przeszkód. Nawet niewielkie łożyska czy tuleje mogą tu poważnie zaburzyć pracę układu i doprowadzić do uszkodzeń, których skutkiem będą problemy odczuwalne w całym samochodzie.
W naszej ofercie znajdziesz elementy układu zawieszenia i amortyzacji pojazdu do wielu modeli samochodów. Oferujemy najróżniejsze układy amortyzacji i zawieszenia w kompletach oraz osobnych częściach i zestawach naprawczych. Cechy i parametry elementu znajdziesz klikając na produkt.