Uszczelniacze wału korbowego i wałka rozrządu to specyficzny typ uszczelniaczy związany z ruchem obrotowym. Specjalna, złożona z kilku elementów i materiałów konstrukcja uszczelniacza pozwala zachować szczelność zamykanego układu nawet mimo ogromnej prędkości obrotowej wału. Niezwykle ważna jest przy tym jakość i dopasowanie pierścienia, gdyż nawet minimalne błędy skutkują tu jego uszkodzeniem lub brakiem szczelności.
Do uszczelnienia wałów w silniku stosuje się uszczelki promieniowe, tak zwane pierścienie Simmera lub prościej simmeringi. Choć podobne w budowie, uszczelniacze wału korbowego czy wałka rozrządu mogą przyjmować rozmaite kształty, zależne przede wszystkim od środowiska ich pracy. Kluczowe parametry pierścieni są zawarte w ich opisie, gdzie podana jest średnica wewnętrzna i zewnętrzna pierścienia, jego wysokość oraz typ konstrukcji i zastosowanych materiałów. Wszystkie te parametry mają niebagatelny wpływ na docisk i wytrzymałość uszczelki.
Uszkodzenie uszczelki na wale skutkuje wydostaniem się oleju i załamaniem filmu olejowego wału, jak i dostaniem się brudu do układu związanego z danym wałem. Uszkodzony uszczelniacz wału może w krótkim czasie zniszczyć układ, doprowadzając między innymi do odwrócenia panewek na wale korbowym[/cat]. Z tego powodu warto kupować uszczelniacze wału wysokiej jakości, a w razie uszkodzenia uszczelki i zauważonego wypływu oleju, niezwłocznie wymienić uszczelkę.
W naszej ofercie znajdziesz uszczelki na wał do wielu silników. Oferujemy wysokiej jakości uszczelki wału korbowego czy też wałka rozrządu, osobne oraz w kompletach. Cechy i parametry uszczelek znajdziesz po kliknięciu na produkt.