Uszczelniacze wału korbowego to elementy, które chronią miejsce pracy wału korbowego przed utratą oleju. Dzięki specjalnym uszczelniaczom, olej nie wycieka poza miejsce pracy wału mimo ruchu obrotowego wału, umożliwiając swobodny ruch częściom układu napędowego. Zużycie uszczelnień grozi utratą filmu olejowego wału, niedostatecznym smarowaniem wału i jego zniszczeniem.
Przepływ oleju i smarowanie części układu jest proste, gdy jest on szczelnie zamknięty. W przypadku wału korbowego, wał musi wystawać poza skrzynię korbową, by przenieść moment obrotowy na elementy przekazania napędu. Do uszczelnienia tych miejsc niezbędne są specjalne uszczelniacze wału. Złożone z kilku elementów pierścienie Simmera, simmeringi albo zimeringi wału korbowego uszczelniają miejsce wyprowadzenia wału ze skrzyni korbowej i chronią ją przed brudem mimo ruchu obrotowego wału.
Uszczelniacze wału korbowego muszą być odporne na wysokie temperatury i bardzo szybki ruch obrotowy wału korbowego. Należy więc ściśle przestrzegać norm producenta, reagować na wycieki oleju, a zużyte lub uszkodzone zimeringi wału korbowego wymieniać. Pierścienie zużywają się wskutek agresywnej jazdy i przegrzewania silnika, a także użycia nieodpowiedniego albo starego oleju. Uszkodzenie uszczelki grozi utratą filmu olejowego wału, przede wszystkim na panewkach związanych z wałem korbowym. Tarcie o wał grozi tu uszkodzeniem korbowodów i nieodwracalnym uszkodzeniem silnika.
W naszej ofercie dostępne są rozmaite zimeringi do wału korbowego silnika. Oferujemy wysokiej jakości uszczelniacze renomowanych producentów, osobne i w kompletach, o parametrach ściśle związanych z danym silnikiem. Cechy i parametry uszczelniacza oraz listę silników, do których pasuje dany uszczelniacz znajdziesz po kliknięciu na konkretny produkt.