Uszczelniacze wałka rozrządu to specjalny typ uszczelniaczy, które chronią układ rozrządu przed zabrudzeniami i utratą oleju. Specjalna konstrukcja uszczelniaczy pozwala utrzymać film olejowy mimo ruchu obrotowego wałków rozrządu. Uszkodzenie uszczelniaczy grozi nie tylko utratą oleju, ale też pojawieniem się w układzie rozrządu brudu, który może doprowadzić do poważnych uszkodzeń rozrządu.
Poprawna praca układu rozrządu, w szczególności wałków, wymaga odpowiedniego smarowania. Ich konstrukcja wychodząca poza układ i szybki ruch obrotowy utrudniają utrzymanie oleju w głowicy. W miejscach, gdzie obracający się wał wykracza poza głowicę, konieczne jest zastosowanie specjalnych pierścieni Simmera. Dzięki swojej złożonej konstrukcji i materiałom, zimeringi wałka rozrządu są przygotowane do pracy pod ciśnieniem, w wysokich temperaturach i przy siłach wywoływanych przez obrót wału.
Wskutek pracy wału i ciśnienia panującego w rozrządzie, uszkodzony zimering wałka rozrządu grozi wyciekiem oleju i niedostatecznym smarowaniem układu, a w konsekwencji nawet zatarciem elementów silnika. Choć wymiana uszczelniacza wymaga rozłożenia układu rozrządu, należy je wymienić jak najszybciej po zauważeniu wycieku. Tak samo ważny jest dobór pierścienia do danego układu. Nawet niewielkie błędy doprowadzą tu do tych samych problemów, co pierścień uszkodzony lub zużyty.
W naszej ofercie znajdziesz rozmaite uszczelniacze wałków rozrządu do silników wielu modeli samochodów. Oferujemy wysokiej jakości uszczelniacze w różnych rozmiarach i konstrukcji. Cechy i parametry uszczelniacza znajdziesz po kliknięciu na produkt.