Uszczelki kolektora dolotowego silnika zapewniają szczelność układu, który doprowadza powietrze bezpośrednio do silnika. Dzięki uszczelkom, powietrze to pochodzi jedynie z kanałów filtrujących i jest doprowadzane w ściśle określonych ilościach. Uszkodzenie nawet jednej uszczelki grozi zaburzeniem składu spalanej mieszanki i dostaniem się zabrudzeń do wnętrza silnika.
Zadaniem układu dolotowego silnika jest doprowadzenie powietrza do komory spalania w ilości adekwatnej do potrzeb w danej chwili. Niezwykle ważna jest więc szczelność układu, szczególne jej części za filtrem powietrza. Miejsca takie, jak łączenie kolektora dolotowego z głowicą i blokiem wymaga więc odpowiedniego uszczelnienia. Uszczelki kolektora ssącego nie dopuszczą do wprowadzenia tam innych substancji i zmiany ciśnienia lub zabrudzenia powietrza.
Uszkodzone uszczelnienie kolektora ssącego skutkuje nieprawidłową ilością powietrza wprowadzanego do komory spalania i zaburzeniem spalania mieszanki. Efektem będą zaburzenia pracy silnika, a także uszkodzenia ścian tłoka, cylindra czy zaworów spowodowane przez brud. Przyczyną uszkodzenia uszczelek kolektora ssącego jest zwykle jej niska jakość, wysoka temperatura i odkształcenie głowicy czy kolektora na łączeniu. Pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki kolektora ssącego to nierówna praca silnika na biegu jałowym i odgłos ssania powietrza w miejscu montażu uszczelki. W takim przypadku warto sprawdzić stan uszczelki, a uszkodzoną jak najszybciej wymienić.
W naszej ofercie znajdziesz uszczelki kolektora dolotowego do silników wielu modeli samochodów. Oferujemy wiele typów wysokiej jakości uszczelek kolektora dolotowego. Cechy i parametry uszczelek oraz listę silników, do których pasują znajdziesz po kliknięciu na produkt.