Paski klinowe to elastyczne elementy łączące wał korbowy z szeregiem mechanizmów samochodowych typu alternator, sprężarka klimatyzacji czy różnego typu pompy. Paski pozwalają napędzać te mechanizmy momentem generowanym przez jednostkę napędową. Choć standardowe paski klinowe ustąpiły pola nowoczesnym paskom wielorowkowym, wciąż można je spotkać w niektórych pojazdach w unowocześnionej formie.
Osobne paski klinowe pozwalają odciążyć element łączący wał korbowy z układem rozrządu. Siły przenoszone przez pasek nie wpływają wówczas na pracę rozrządu i nie zaburzają jego koordynacji z pracą tłoków. Przez dekady, popularne i dostępne w rozmaitej były typowe paski klinowe. Ich żywotność dochodzi do 30 tys. kilometrów przebiegu, przy czym niezwykle ważne są ich jakość i dopasowanie, a także sposób eksploatacji silnika oraz odpowiedni naciąg.
W wielu samochodach, częścią układu paska klinowego jest przez to napinacz złożony ze specjalnych rolek i ramienia, który reguluje napięcie paska. Objawiający się zwykle piskiem luźny pasek pogorszy, a czasem uniemożliwi pracę mechanizmów. Błędnie dobrany, zbyt napięty pasek szybko ulegnie natomiast zużyciu, przy okazji uszkadzając koła pasowe.
W naszej ofercie znajdziesz szeroką gamę elementów układu pasków klinowych silnika. Oferujemy wysokiej jakości standardowe paski klinowe, jak również napinacze i rolki, osobne oraz w zestawach. Cechy i parametry elementu znajdziesz klikając na produkt.