Amortyzatory to podstawowe elementy układu amortyzacji pojazdu. Zbudowane najczęściej z dwóch specjalnie obudowanych rur, wypełniony odpowiednim płynem amortyzator tłumi siły i drgania działające na nadwozie podczas jazdy. Zaletą amortyzatorów jest prosta budowa i szeroka gama opcji, jednak niezbędna jest przy nich kontrola i szybka reakcja na problemy, szczególnie związane z nieszczelnością.
Podstawowa konstrukcja amortyzatora składa się z dwóch nałożonych na siebie rur z umieszczonym w jednej z nich płynem. W momencie potrzeby amortyzacji, w rurze wewnętrznej tłoczek naciska na płyn, który przez specjalny zawór przepływa na zewnątrz do rury zewnętrznej. Standardowo, płynem jest tu olej hydrauliczny wystarczający do prostego tłumienia drgań w typowych samochodach. Tam, gdzie niezbędna staje się szybka reakcja na drgania, nawet za cenę większej twardości amortyzatorów, standardem są natomiast amortyzatory z dwoma pracującymi płynami, ze względu na obecność płynu w stanie gazowym zwane amortyzatorami gazowymi.
Bez względu na typ, amortyzatory ulegają stopniowemu zużyciu i po określonym zwykle przez producenta przebiegu należy je wymienić. Ich zużycie przyśpiesza agresywna jazda i złej jakości drogi, a także ich narażenie na brud, niskiej jakości elementy montażowe i sam montaż. Amortyzatory warto przez to regularnie sprawdzać, a w razie uszkodzenia lub zużycia wymieniać parami po obu stronach osi.
W naszej ofercie znajdziesz amortyzatory samochodowe stosowane w wielu modelach. Oferujemy wysokiej jakości amortyzatory olejowe i gazowe, standardowe i przeznaczone do modyfikacji zawieszenia. Cechy i parametry amortyzatora znajdziesz klikając na produkt.