Niestety, nie udało się dopasować żadnych produktów.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Zawór przesuwny automatycznej skrzyni biegów to element, który załączaja związaną z nim funkcję skrzyni automatycznej. Na podstawie sygnału elektrycznego z układu sterowania, zawór otwiera lub zamyka przepływ płynu ATF i decyduje i pracy mechanizmu danej przekładni. Uszkodzenie zaworu uniemożliwia załączenie funkcji i grozi uszkodzeniem skrzyni automatycznej.
Olej przekładniowy do skrzyń automatycznych służy nie tylko do smarowania i czyszczenia układu. W hydraulicznym układzie sterowania, olej wykorzystuje się do załączania funkcji skrzyni biegów. Kluczowymi elementami układu są zawory do automatycznej skrzyni biegów. Szereg zaworów sterowanych sygnałami elektrycznymi decyduje o przepływie płynu i w praktyce o załączeniu funkcji przypisanej danemu zaworowi.
Uszkodzony zawór automatycznej skrzyni biegów nie pozwala załączyć danej funkcji i przez to zaburza pracę skrzyni. Objawem awarii jest brak możliwości załączenia danej funkcji lub brak reakcji na chęć jej wyłączenia. Często samochód przechodzi wówczas w tryb awaryjny pracy. Brak reakcji zaworu może być przy tym wynikiem awarii obwodu elektrycznego związanego z danym zaworem, a nie awarii samego zaworu. W razie usterki warto więc sprawdzić obwód. Awaria samego zaworu następuje najczęściej wskutek zabrudzenia oleju ATF. W takim przypadku zawór można przeczyścić i usunąć zalegający brud i opiłki. Jeśli jednak dojdzie do uszkodzenia mechanicznego, zawór wymaga wymiany.
U nas znajdziesz zawory przesuwne automatycznej skrzyni biegów do wielu modeli samochodów. Oferujemy nowoczesne zawory osobne i w kompletach do danej skrzyni. Cechy i parametry zaworu znajdziesz klikając na produkt.