Włączniki ciśnieniowy oleju
Włącznik ciśnieniowy oleju wspomagania kluczowy dla sprawności układu
Włącznik ciśnieniowy oleju wspomagania to specjalny zawór, który odpowiada za przepływ płynu do komór w układzie wspomagania kierownicy. Zależnie od poziomu skrętu kierownicy zawór zwiększa ciśnienie w jednej z komór, a to pomnaża siłę wykorzystywaną do skrętu kół w daną stronę. Uszkodzenie zaworu nie pozwala na pracę wspomagania i utrudnia kierowanie pojazdem.
W nowoczesnym układzie wspomagania płyn wspomagania jest nieustannie tłoczony do komór w przekładni. Płyn tłoczy specjalna pompa, a komory są otwarte dzięki zaworom znanym jako włączniki ciśnieniowe oleju wspomagania. Dzięki tej pracy kierownica utrzymuje się w pozycji na wprost i wraca na nią puszczona w momencie skrętu kół. Gdy natomiast kierowca skręca kierownicą, zawór blokuje wypłynięcie oleju z danej komory. W efekcie zwiększa się ciśnienie płynu w danej komorze, a to pozwala zadziałać większą siłą na skręt kół.
Nieuszkodzony włącznik ciśnieniowy oleju wspomagania zmniejsza siłę potrzebną do skrętu i ułatwia kierowanie samochodem. Uszkodzony, otwarty włącznik nie pozwoli na to i wymusi wykorzystanie większej siły. Jeśli natomiast włącznik zostanie uszkodzony w pozycji zamkniętej, kierownica będzie sama skręcała w jedną ze stron. Na każdy taki objaw warto szybko reagować i sprawdzić stan włącznika, a uszkodzone włączniki ciśnieniowe oleju wspomagania wymienić.
Włączniki ciśnieniowe oleju wspomagania kierownicy w TTShop.pl
W naszej ofercie znajdziesz włączniki ciśnieniowe oleju wspomagania kierownicy do wielu samochodów. Oferujemy nowoczesne włączniki ciśnieniowe różnych typów. Cechy i parametry włączników znajdziesz klikając na produkt.