Niestety, nie udało się dopasować żadnych produktów.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Wałek pośredni manualnej skrzyni biegów to element przekładni łączący wał wejściowy i wyjściowy. Zadaniem wału jest przejęcie momentu przenoszonego z silnika i sprzęgła oraz przekazanie go na wał główny skrzyni przez umieszczony na nim szereg zębatek. Uszkodzenie wału pośredniego poważnie wpływa na pracę skrzyni i może doprowadzić do szkód zarówno w układzie napędowym, jak i przekazania napędu.
W typowej manualnej skrzyni biegów, wały pośredni i główny stanowią podstawy dla szeregu zębatek modyfikującą ich prędkość obrotową. Kluczową rolę odgrywa tu wał pośredni, gdyż to umieszone na nim zębatki przenoszą moment na zębatki i wał główny. Jego rola w układzie naraża go na szereg sił, na czele ze skręcaniem wymuszanym przez możliwe nierówności w prędkościach obrotowych wałów sprzęgłowego i głównego.
Z tego względu, wał pośredni wymaga wyjątkowej odporności na skręcanie, uzyskiwanej już na poziomie materiałów i obróbki. Niezbędny jest także dokładny montaż elementu w układzie. Nieprawidłowości i niska jakość grożą nie tylko skręceniem, ale też wygięciem lub nawet pęknięciem wału, co może przełożyć się na trwałość sprzęgła, silnika czy wału napędowego. W przypadku zauważalnych problemów z pracą skrzyni i zmianą biegów należy sprawdzić stan wału pośredniego, a w razie jego uszkodzenia wymienić.
W naszej ofercie znajdziesz wały pośrednie skrzyni manualnej do wielu modeli samochodów. Oferujemy wysokiej jakości, wytrzymałe wały pośrednie dedykowane do konkretnych modeli skrzyń. Cechy i parametry wału znajdziesz klikając na produkt.