Niestety, nie udało się dopasować żadnych produktów.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Wałki główne skrzyni manualnej to elementy będące miejscem osadzenia szeregu zębatek i synchronizatorów załączających konkretny bieg. Wałek główny przejmuje moment modyfikowany przez układ zębatek, przekazując go na dalszą część układu przeniesienia napędu. Uszkodzenie wałka głównego ma przez to duży wpływ na działanie skrzyni biegów oraz przekazanie momentu na dalszą część układu przeniesienia napędu.
W typowej skrzyni manualnej, zębatki osadzone na wałkach głównym i pośrednim są stale zazębione. Nie mogą przez to odpowiadać za zazębianie konkretnego biegu, gdyż to oznaczałoby, że jednocześnie załączone są wszystkie biegi w przekładni. Zazębianie konkretnego biegu odbywa się więc zwykle na wałku głównym, na którym osadzone są specjalne synchronizatory. Właśnie ich załączenie powoduje, że konkretna para zębatek zaczyna przekazywać moment na wałek główny, a cała skrzynia przenosić moment na koła.
W przypadku wałka głównego, ważne są przede wszystkim elementy z nim związane, a więc odpowiednie łożyskowanie, uszczelnienie oraz właśnie synchronizatory. Wszystko to może jednak nie spełnić zadania, jeśli uszkodzeniu ulegnie sam wałek. Jego wygięcie lub pęknięcie doprowadzi do zmiany wzajemnej pozycji poszczególnych elementów lub mimośrodowego obrotu wałka, a przez to szybkiego uszkodzenia skrzyni. Objawem uszkodzenia wałka jest głośna praca skrzyni i problemy z załączeniem poszczególnych biegów. Warto wówczas szybko zareagować, a w razie konieczności wymienić wałek.
W naszej ofercie znajdziesz wałki główne skrzyni manualnej do wielu modeli samochodów. Oferujemy wytrzymałe wałki do skrzyń różnej konstrukcji. Cechy i parametry wałka znajdziesz po kliknięciu na produkt.