Układ zapłonowy/żarowy w samochodzie zwykle kojarzy się ze świecami i ich sterownikami. W praktyce jest to ważna, ale jednak tylko część układu. Osobną grupę stanowią elementy kontrolujące i przesyłające określony prąd do świecy. To głównie one decydują, jak pracuje świeca, a przez to cały silnik, a uszkodzenie nawet jednego z nich może przynieść poważne konsekwencje dla jednostki napędowej.
Układ można tu podzielić na dwie grupy elementów. Pierwszą z nich są te związane z przepływem prądu i jego dostosowaniem do wymogów silnika. Mowa tu głównie o cewce i przewodach zapłonowych, które operują prądem o napięciu nawet do 40 tysięcy woltów. Niezwykle ważna jest tu jakość elementów, zarówno pod kątem samego przewodzenia prądu, jak i odporności na uszkodzenia czy izolacji. Straty prądu mogą tu uniemożliwić pracę silnika albo też na nią wpłynąć, osłabiając motor lub doprowadzając do nieprawidłowego zapłonu.
Zgubny dla silnika zapłon jest jednak skutkiem uszkodzenia głównie drugiej grupy elementów. Stosowane w starszych jednostkach, mechaniczno-elektryczne aparaty zapłonowe zostały zastąpione przez elektroniczne moduły, które pozwalają szeroko modyfikować parametry iskry w zależności od potrzeb kierowcy i silnika. Jeśli jednak dojdzie do uszkodzenia ich samych, głównego źródła informacji, czyli czujnika położenia wału korbowego bądź błędnego zaprogramowania modułu, nieprawidłowy zapłon będzie niszczył elementy silnika i szybko doprowadzi do kosztownych napraw.
W naszej ofercie znajdziesz elementy układu zapłonowego i żarowego stosowanego w wielu modelach samochodów. Oferujemy wysokiej jakości cewki i przewody zapłonowe oraz dopracowane aparaty i nowoczesne moduły. Cechy i parametry elementów znajdziesz po kliknięciu na produkt.