Tłumiki drgań skrętnych paska rozrządu to elementy, które niwelują drgania powstające w wyniku pracy wału korbowego. Dzięki tłumikowi, siły działające na wał podczas jego pracy są pochłaniane przez elastyczny element tłumika, co pozwala zmniejszyć hałas i przedłużyć życie elementów związanych z pracą wału korbowego. Uszkodzenie tłumika grozi przeniesieniem sił i drgań na pasek rozrządu, a przez to przyśpieszeniem jego zużycia.
Siły wprawiające tłoki w ruch posuwisto-zwrotny sprawiają, że na wale korbowym powstają naprężenia skrętne, a w konsekwencji drgania. Wskutek połączenia wału z innymi mechanizmami poprzez pasek rozrządu, drgania te przechodzą na mechanizmy napędzane takim połączeniem. Aby temu zapobiec, elementem kół kasowych wału korbowego są tłumiki drgań skrętnych.
Tłumiki drgań skrętnych wałów korbowych mogą być elementem samego koła pasowego lub oddzielnym modułem. Wykorzystując specjalny typ gumy lub oleju, tłumik drgań skrętnych niweluje zarówno drgania w wale korbowym, jak i te powstające już na pasie rozrządu, zamieniając drgania w energię cieplną. Z tego względu, niezwykle ważne jest zachowanie szczelności tłumika i ochrona przed olejem silnikowym. Zabrudzenie tłumika doprowadza do utraty właściwości tłumiących elementów, a przez to do uszkodzenia tłumika i paska rozrządu.
W naszej ofercie znajdziesz tłumiki drgań skrętnych pasków rozrządu do silników różnych modeli samochodów. Oferujemy tłumiki różnego typu, osobne i w kompletach. Cechy i parametry tłumika oraz lista silników, do których pasuje dany tłumik znajdziesz po kliknięciu na produkt.