Śruby głowicy silnika to elementy łączące głowicę z blokiem silnika. Narażone na duże siły i temperatury, wytrzymałe śruby zapewniają mocne i szczelne połączenie elementów silnika przez cały okres jego pracy. Uszkodzenie lub zużycie śruby grozi rozszczelnieniem komory spalania silnika i układów odpowiedzialnych za chłodzenie i smarowanie jednostki napędowej.
Coraz większe moce silników generowane w komorach spalania wymusiły zastosowanie coraz mocniejszych, wytrzymalszych śrub łączących blok silnika z głowicą. W efekcie, śruba głowicy może mieć dziś wiele typów gwintu, trzonu i nietypową konstrukcję, a także bardzo dokładne parametry jej dokręcenia. Wszystko to uodparnia nowoczesne śruby do głowicy na różne siły i odkształcenia związane z jej funkcją. Dzięki równie rozwiniętym uszczelkom, szpilki głowicy często nie wymagają już wieloetapowego dokręcania i dodatkowych działań po przejechaniu pewnego dystansu.
Przy rozwiniętej konstrukcji śrub, jeszcze ważniejszy staje się ich dobór i odpowiedni montaż. Błędy grożą tu szybkim rozszczelnieniem układu i uszkodzeniem pracujących w silniku elementów. Z tego powodu należy też reagować na każde uszkodzenie śruby głowicy, a także nie stosować starych, zwykle już odkształconych śrub przy ponownym montażu głowicy z nową uszczelką.
W naszej ofercie znajdziesz śruby głowicy do silników stosowanych w wielu modelach samochodów. Oferujemy śruby różnego typu i w wielu rozmiarach, także w kompletach dla danego silnika. Cechy i parametry śrub oraz listę modeli, do których pasują dane śruby, są dostępne po kliknięciu na produkt.