Śruby kół pasowych to elementy odpowiedzialne za montaż kół pasowych w silniku. Odpowiednio zamontowane śruby zapewniają optymalne położenie koła względem układu napędu i bloku silnika, a także odpowiednią wartość sił działających na dany mechanizm. Uszkodzenie, zużycie, a nawet błędny montaż śrub utrudni działanie układu i szybko doprowadzi do uszkodzenia napędu.
W zależności od kół pasowych i wałów, ich montaż może wiązać się z wykorzystaniem jednej śruby centralnej lub kilku śrub. Powodem tego są duże naciski i związane z nim temperatury, widoczne szczególnie w przypadku śrub wału korbowego. Pierwszorzędne znaczenie ma tu więc wytrzymałość i jakość śruby, uzyskiwaną przez zastosowanie odpowiednich materiałów i ich obróbki.
Drugą znaczącą kwestią jest montaż śrub. Ważne jest tu nie tylko położenie śruby, ale też odpowiedni moment dokręcenia. Odkręcone lub źle zamontowane śruby łatwo ulegają odkształceniom, czego skutkiem są, dramatyczne w skutkach luz i ruch łączonych elementów, koła pasowego i paska czy wału. Ze względu na duże siły wymagane przy dokręcaniu śrub, ich usuwanie zwykle doprowadza do niewielkich odkształceń. Ich odkręcenie, szczególnie w przypadku ważnych układów silnika, oznacza przez to konieczność wymiany śruby i niestosowanie śruby już używanej.
W naszej ofercie znajdziesz śruby koła pasowego i wału do wielu modeli samochodów. Oferujemy wysokiej jakości, wytrzymałe śruby kół pasowych różnych rozmiarów. Cechy i parametry śruby znajdziesz klikając na produkt.