Niestety, nie udało się dopasować żadnych produktów.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Skrzynia korbowa silnika to wydzielony, dolny element bloku silnika, który zamyka przestrzeń pracy wału korbowego i korbowodów. Jej kształt i wykonanie ma kluczowe znaczenie przy wytwarzaniu energii w komorach spalania i przenoszeniu tej energii do układu przeniesienia napędu. W silnikach dwusuwowych, skrzynie korbowe są też częściami układów dostarczających mieszankę do komory spalania. Uszkodzenie skrzyni korbowej grozi luzem lub uszkodzeniem wału korbowego i korbowodów, a przez to całej jednostki napędowej.
Potocznie skrzynia korbowa to miejsce pracy wału korbowego. W wielu silnikach jest to po prostu przestrzeń w dolnej części bloku, domykana przez miskę olejową. W niektórych jednostkach, wał korbowy jest natomiast łożyskowany przy pomocy wydzielonego elementu bloku, i wówczas to on jest określany jako skrzynia korbowa silnika.
Ze względu na funkcję, skrzynka korbowa wymaga wytrzymałości, dokładności wykonania i montażu. Błędy i uszkodzenia grożą problemami ze smarowaniem wału korbowego i korbowodów i z ich poprawną pracą. Uszkodzenie wału, panewek czy łożysk mogą w krótkim czasie przynieść katastrofalne skutki dla silnika. Z tego względu warto jak najszybciej reagować na stuki i hałas w dolnej części silnika oraz na mieszanie się płynów, w tym ich ubytku i pojawianie się tak zwanego majonezu. Niektóre odkształcenia skrzyni korbowej można usunąć regenerując skrzynię, jednak jej pęknięcia zwykle wymuszają wymianę elementu.
W naszej ofercie znajdziesz osobne skrzynie korbowe do różnych modeli samochodów wyposażonych w te elementy bloku silnika. Cechy i parametry skrzyni korbowej oraz listę silników, do których pasuje element znajdziesz po kliknięciu na produkt.