Ramię napinacza to kluczowy element napinacza paska rozrządu. Jego odpowiednia pozycja zapewnia optymalny naciąg paska rozrządu, a przez to pracę rozrządu idealnie zgraną z pracą mechanizmu korbowego silnika. Uszkodzenie ramienia doprowadza do problemów z pracą paska, skutkuje poważnymi problemami z pracą rozrządu i całego silnika.
Zadaniem napinacza paska jest utrzymanie odpowiednio napiętego paska rozrządu mimo jego stopniowego rozciągania w trakcie pracy. W tym celu, napinacz reguluje pozycję ramienia i umieszczonej na nim rolki napinacza. Niezwykle ważna jest przy tym pozycja i stan samego ramienia, przede wszystkim brak czynników, które wpłynęłyby na pozycję rolki.
Takimi czynnikami są głównie rdza i olej. Utrudniają one reakcję napinacza na zmianę napięcia paska. Uszkodzone mechanicznie ramię napinacza powoduje za to kontakt elementów metalowych napinacza i brak współpłaszczyznowości ramienia. Efektem jest odchyleniem paska rozrządu i jego szybsze zużycie, a nawet zerwanie. Uszkodzone ramię napinacza paska rozrządu objawia się hałasem paska rozrządu i nierównomierną praca silnika spowodowaną odchyleniem ramienia. Warto wówczas jak najszybciej ustalić przyczynę problemu, a jeśli jest to uszkodzone ramię napinacza, należy je wymienić.
W naszej ofercie znajdziesz ramię napinacza paska rozrządu do wielu pojazdów. Oferujemy wytrzymałe ramiona napinacza różnych typów, do starszych i nowszych wersji napinacza. Cechy i parametry ramienia znajdziesz po kliknięciu na produkt.