Przekładnia kierownicza to element układu kierowniczego zamieniający ruch obrotowy kierownicy i przenoszących go elementów na ruch drążków, a przez to zwrotnic i koła. Dostępna w kilku typach zależnych od typu zawieszenia osi skrętnej, przekładnia pozwala kontrolować skrętem kół za pomocą prostego mechanizmu przekładniowego. Choć sama przekładnia należy do elementów trwałych, uszkodzenie jej lub związanych z nią elementów utrudnia, a nierzadko wręcz uniemożliwia kierowaniem pojazdu.
Mimo coraz nowocześniejszych układów przenoszących skręt kierownicy na koła, elementem wykorzystującym wciąż te same założenia jest przekładnia. Najczęściej jest to układ zębatkowy, tak zwana maglownica, popularna w pojazdach z zawieszeniem niezależnym i silnikiem umieszczonym z przodu. Spotkać można tu też przekładnie ślimakowe i śrubowo-kulowe, przydatne w bardziej skomplikowanych typach napędów i zawieszenia. Na nowoczesną przekładnię, obecnie składa się także mechanizm wspomagania z pompą oraz szereg elementów zapewniających odpowiednie smarowanie przekładni i jej ochronę przed czynnikami zewnętrznymi.
Odporność na zużycie przekładni sprawia, że właśnie czynniki zewnętrznie i tarcie to główne przyczyny uszkodzeń układu. Z tego powodu, ważna jest kontrola układu uszczelek, obudowy i przewodów smarowania oraz szybka reakcja na wyczuwalne na kierownicy problemy z kierowaniem. Wczesne działanie ograniczą się tu do wymiany uszczelek i czyszczenia układu, jeśli jednak sama przekładnia ulegnie korozji lub innym uszkodzeniom, będzie ona wymagała wymiany.
W naszej ofercie znajdziesz przekładnie kierownicze i jej elementy do wielu modeli samochodów. Oferujemy przekładnie kompletne oraz części związane z jej poprawną pracą i ochroną przed brudem i wilgocią. Cechy i parametry elementu znajdziesz klikając na produkt.