Niestety, nie udało się dopasować żadnych produktów.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Prawdopodobnie w tej kategorii nie znajdują się części pasujące do wybranego motocykla.
Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.
Pompa oleju automatycznej skrzyni biegów to mechanizm odpowiadający za optymalne ciśnienie oleju w układzie smarowania przekładni automatycznej. Pompa wprowadza w obieg olej przekładni automatycznej, zapewniając niwelowanie tarcia między elementami ruchomymi przekładni. Uszkodzenie pompy grozi pogorszeniem smarowania skrzyni i uszkodzeniem lub szybszym zużyciem jej elementów.
Złożona z wielu elementów ruchomych, nowoczesna przekładnia automatyczna wymaga odpowiedniego smarowania. Tak, jak w silniku, układ jest oparty na krążeniu oleju, który pod odpowiednim ciśnieniem trafia do najróżniejszych miejsc wymagających zniwelowania tarcia, a za poziom ciśnienia odpowiada specjalna pompa, której wydajność jest ściśle związana z układem przeniesienia napędu.
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez kierowców jest przełączanie trybu pracy skrzyni z D na N lub nawet P podczas krótkich postojów. Pompa nie pracuje wówczas z optymalną siłą, a ciśnienie oleju spada. Efektem jest szybsze zużycie elementów przekładni, a nawet ich uszkodzenie. Pompa jest też narażona na niskiej jakości, błędnie dobrany lub brudny olej. W takim przypadku pompa nie pracuje zgodnie z założeniem producenta. Objawami awarii pompy jest twarde, nieprawidłowe działanie skrzyni i tarcie elementów metalowych. W przypadku zauważenia tych objawów warto sprawdzić pompę i w razie jej uszkodzenia wymienić.
W naszej ofercie znajdziesz pompy oleju do automatycznych skrzyń biegów montowanych w wielu modelach samochodów. Oferujemy pompy oleju osobne oraz w kompletach z elementami montażowymi. Cechy i parametry pompy znajdziesz po kliknięciu na produkt.