Obudowy wałka rozrządu
Osobna obudowa wałka rozrządu fundamentem pracy układu
Obudowa wałka rozrządu to element górnej części silnika związany ze stabilizacją wałków i innych elementów układu rozrządu. Dostępna jako osobna część wobec pokrywy zaworów, obudowa stanowi fundament dla wałka lub wałków rozrządu, ograniczając ruch wałków do ściśle wyznaczonych zadań. Uszkodzenie obudowy grozi rozszczelnieniem układu smarowania i poluzowaniem rozrządu, a w konsekwencji poważnymi problemami z silnikiem.
Konstrukcja górnej części silnika może przyjąć jedną z kilku wersji. Wałki rozrządu mogą być osadzone w górnej części głowicy lub w jednolitej głowicy pod pokrywą zaworową. Trzecią opcją jest osobna część głowicy przeznaczona do mocowania w niej wałków rozrządu i montowana do głowicy i pokrywy. W takim przypadku, to właśnie obudowa rozrządu, znana też jako moduł wałków rozrządu decyduje o prawidłowej pracy wałków, ich stabilizacji oraz odpowiednim smarowaniu.
Kluczową kwestią jest dokładny montaż obudowy rozrządu w głowicy i jej uszczelnienie. Błędy grożą ubytkiem oleju i tarciem wałków rozrządu oraz zaburzeniem ruchu zaworów. Uszkodzona lub źle zamontowana obudowa wałka rozrządu ma przez to bezpośredni wpływ na pracę silnika, co objawia się stukami przy głowicy. Skutkiem uszkodzenia obudowy wałka rozrządu jest też olej wypływający z układu. Na te objawy należy szybko reagować i sprawdzić stan i szczelność obudowy, a uszkodzoną wymienić.
Wytrzymałe obudowy wałka rozrządu do wielu silników w TTShop.pl
W naszej ofercie znajdziesz obudowy wałka rozrządu do wielu modeli samochodów. Oferujemy wysokiej jakości, osobne obudowy rozrządu otwarte i zamknięte. Cechy i parametry obudowy znajdziesz klikając na produkt.