Głowica to element silnika, który zamyka od góry przestrzeń cylindrów w bloku. Położenie głowicy sprawia, że w większości samochodów właśnie w niej są umieszczone elementy rozrządu, zapłonu, układu dolotowego i wydechowego, a w praktyce także komory spalania cylindrów. Z tych powodów, głowica nowoczesnego silnika samochodu ma skomplikowaną konstrukcję, a jej uszkodzenie wiąże się z niemałymi kosztami.
O ile miejscem ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka jest blok silnika, o tyle przestrzeń zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej jest zwykle umieszczona ponad blokiem i znajduje się w głowicy. Tam umieszczone są także elementy związane z pracą silnika, co pozwala łatwiej kontrolować pracę tłoków i precyzyjniej dostosować położenie poszczególnych mechanizmów do danego położenia tłoków. Aby uzyskać taki efekt, głowica musi być jednak odpowiednio dopracowana oraz wytrzymała na siły powstające podczas wybuchu mieszanki.
Ważna jest konstrukcja i jakość głowicy oraz materiały, zwykle żeliwo lub, coraz częściej, wytrzymałe stopy metali lekkich, a także ich chłodzenie. Standardem jest chłodzenie cieczą przepływającą przez odpowiednie kanały prowadzące, mniej popularne stało się chłodzenie powietrzem. Niewystarczające chłodzenie, uszkodzone elementy pracujące w głowicy i silniku lub nawet uszczelka łącząca głowicę z blokiem są częstą przyczyną uszkodzenia samej głowicy. Jej wymiana jest kosztowna, jednak nierzadko staje się niezbędna, gdyż regeneracja nie zawsze może pomóc w przywróceniu głowicy odpowiednich funkcji.
W naszej ofercie znajdziesz głowice do silników wielu modeli samochodów. Oferujemy wysokiej jakości głowice przygotowane specjalnie do konkretnych konstrukcji silnikowych. Cechy i parametry głowicy oraz listę typów silników, do których przygotowana jest głowica znajdziesz po kliknięciu na produkt.