W 1871 roku w Hanowerze otwarto fabrykę wyrobów gumowych, produkowane w której trwałe opony rowerowe i termofory cieszyły się popularnością wśród współczesnych. Przedsiębiorstwo to, nazwane Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie, stało się fundamentem obecnego giganta rynku motoryzacyjnego, Continental AG. Rozwój techniki i przemysłu nabierał tempa na przełomie wieków, a z tym zjawiskiem wiązała się potrzeba opracowania nowych technologii dla różnorodnych zastosowań. Również w motoryzacji doceniano nowe, interesujące rozwiązania ? do światowej ekspansji firmy Continental przyczyniło się wprowadzenie linii gumowo-metalowych elementów zawieszenia silnika w latach 30., późniejsze prace nad udoskonaleniem pneumatycznego zawieszenia na potrzeby pojazdów komercyjnych, i stworzenie innowacyjnego, trwałego paska rozrządu, który w 1961 roku po raz pierwszy zastosowano w masowo produkowanych samochodach w miejsce tradycyjnego łańcucha. Wieloletnie doświadczenie w produkcji komponentów samochodowych sprawiło, że obecnie kompletne rozrządy należącej do koncernu marki Conti montowane są w wielu modelach pojazdów europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Dostępne na niezależnym rynku części zamiennych paski, rolki i zestawy tej marki cieszą się zaufaniem nabywców w ponad 120 krajach dzięki niezawodności i wysokiej jakości, jaką zapewniają im nowoczesne technologie produkcji i staranny dobór materiałów.