Chłodnice wody to kluczowy element układu chłodzenia silnika. Dzięki konstrukcji i położeniu, układ pozwala na szybkie obniżenie temperatury przepływającego płynu chłodniczego, a przez to uwolnienie ciepła zgromadzonego w silniku i powtórne wprowadzenie płynu do obiegu. Konstrukcja samej chłodnicy, jak i elementów z nią związanych naraża ją jednak na szereg niebezpieczeństw, których skutkiem może być łatwe przegrzanie silnika.
Chłodnica silnika jest głównym elementem odprowadzającym ciepło z jednostki napędowej. Pomocna jest tu zarówno kanalikowa konstrukcja chłodnicy, jak i jej umieszczenie w miejscu łatwo dostępnym, a nawet specjalnie przygotowanym dla przepływu powietrza z zewnątrz. Z położeniem i funkcją chłodnicy wiążą się jednak procesy, które nieuwzględnione doprowadziłyby do łatwego uszkodzenia układu. Od strony mechanicznej, kluczowy jest montaż chłodnicy przeciwdziałający drganiom nadwozia. Te mogłyby uszkodzić chłodnice i wpłynąć na stan przepływającego przez nią płynu, dlatego chłodnice mocowane są na specjalnych poduszkach.
Zmiana temperatury płynu skutkuje natomiast zmianą jego ciśnienia i objętości, co wymusza regulację ilości płynu w układzie. Dzieje się to z pomocą zbiornika wyrównawczego z wyznaczonymi granicami określającymi, jaka ilość płynu jest niezbędna do pracy układu i jaka może być wprowadzona dla maksymalnego rozszerzenia cieplnego płynu. Elementem regulującym jest też korek chłodnicy wyposażony w zawór, który przy przekroczeniu granic ciśnienia otwiera się, doprowadzając lub wyprowadzając z układu powietrze. Ze względu na ich funkcję, uszkodzenie każdego z tych elementów może być groźne dla silnika, doprowadzając do jego przegrzania nawet przy standardowym obiegu płynu.
W naszej ofercie znajdziesz elementy chłodnicy wody do wielu modeli samochodów. Oferujemy wysokiej jakości chłodnice silnika standardowe i zmodyfikowane, a także elementy związane z jej poprawną pracą. Cechy i parametry elementu znajdziesz klikając na produkt.