Chłodnice wody i oleju to podstawa układu chłodzącego silnik i elementy z nim związane. Chłodnice wody, z pomocą płynu chłodniczego odprowadzają ciepło z silnika, wykorzystując je także do konkretnych celów w samochodzie. W niektórych przypadkach, regulacji temperatury wymaga również olej silnikowy, także i on będąc wyposażonym w osobną lub związaną z układem chłodnicę. Uszkodzenie każdej z nich poważnie wpływa na pracę silnika, mogąc bardzo szybko doprowadzić do jego przegrzania i uszkodzenia.
Podstawowym elementem układu chłodzenia silnika jest chłodnica wody, zbudowana wprost w celu odprowadzenia ciepła z jednostki napędowej. Kanalikowa konstrukcja i położenie chłodnicy pozwala szybko obniżyć temperaturę przepływającego przez nią płynu, a związane z nią elementy regulują jego ciśnienie i objętość. Podobną rolę odgrywa także chłodnica nagrzewnicy, tyle, że ta odprowadza ciepło w konkretnym celu, przenosząc je na nagrzewnicę i ogrzewając powietrze płynące do kabiny kierowcy.
Z płynu chłodniczego może korzystać także chłodnica oleju. Tu jednak nie jest to jedyna opcja, a niektóre układy korzystają z elementu, przez który przepływa olej chłodzony tak, jak płyn w typowej chłodnicy. Jeszcze jednym typem chłodnicy stosowanej w samochodach jest intercooler, czyli chłodnica powietrza doładowującego. Jej zadaniem jest schłodzić rozgrzane powietrze w turbodoładowaniu, by to miało większą masę przy tej samej objętości. Bez względu na typ, kluczowym czynnikiem dla chłodnic jest ich szczelność, nawet niewielkie uszkodzenie grożąc szybkim ubytkiem rozgrzanego płynu. W takiej sytuacji, tylko niekiedy możliwa jest naprawa chłodnicy, częściej wymagana staje się wymiana.
W naszej ofercie znajdziesz chłodnice wody i oleju do wielu modeli samochodów. Oferujemy wysokiej jakości chłodnice stosowane w układach chłodzenia silnika, przy nagrzewnicach, układach smarowania czy doładowania. Cechy i parametry elementu znajdziesz klikając na produkt.