W 1906 roku niemiecki przedsiębiorca Alfred Teves otworzył firmę zajmującą się sprzedażą akcesoriów samochodowych. Trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic, której produkty wybrało do pierwszego montażu wielu ówczesnych producentów samochodów. Kolejny z otwartych przez niego zakładów produkcyjnych wytwarzał pierścienie tłokowe oraz układy hamulcowe. Przedsiębiorstwo Tevesa, które w 1921 roku przyjęło znaną po dziś dzień nazwę Ate, zasłynęło z innowacyjnych rozwiązań, zaopatrując w części między innymi zespół wyścigowy Daimler-Benz oraz pierwszy europejski samochód wyposażony seryjnie w hamulce hydrauliczne. Obecnie firma Ate, która w 1998 roku stała się częścią międzynarodowego koncernu Continental, jest jednym z głównych producentów elementów układów hamulcowych na potrzeby niezależnego rynku części zamiennych. Nieustanne badania i usprawnienia technologii hamulcowych sprawiły, że wyroby tej marki cenione są zarówno w świecie sportów motorowych, jak i wśród klientów indywidualnych, którzy przywiązują wagę do niezawodności i nowoczesności komponentów.
W bogatej ofercie firmy znajdują się hamulce tarczowe, hamulce bębnowe, elementy hydrauliczne do hamulców, elementy sprzęgła, płyny hamulcowe oraz specjalistyczne narzędzia i urządzenia kontrolne. Dzięki ogromnej liczbie kombinacji materiałów używanych do produkcji klocków hamulcowych, ich oferta jest niezwykle różnorodna. Umożliwia to dobór elementów o charakterystyce zbliżonej do części używanych do pierwszego montażu przez producentów wielu modeli samochodów.